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Sunday, February 12, 2017

The view from my bedroom, 2016.

Sunsets are absolutely one of my favorite things, so I wanted to share some of the beautiful ones I got to see from my bedroom window. I hope you enjoy them as much as I did during 2016, and of course, no filters needed.

Las puestas de sol son absolutamente una de mis cosas favoritas, así que quería compartir algunas de las mas lindas que pude ver desde mi ventana. Espero que los disfruten tanto como lo hice yo durante el 2016, y por supuesto, sin necesidad de filtros.

I tramonti sono assolutamente una delle mie cose preferite, così volevo condividere alcuni dei bellissimi che ho potuto vedere dalla finestra della mia camera. Spero che vi piaccia tanto quanto ho fatto io durante il 2016, e, naturalmente, senza bisogno di filtri.



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Sunday, February 5, 2017

Yummy: Raw vegan carrot cake bites.

#LaCucinaDiYavi

Ingredients: 1 cup rolled oats, 1/2 cup of raisins (or mulberries), 1/8 cup goji berries, 8 dates, 1/2 cup finely shredded carrot, 1/4 cup water, 2 tsp. vanilla extract, 1/2 tsp. cinnamon, 1/2 tsp. nutmeg. Optional: shredded coconut or seeds. I used two types of shredded coconut, chia and sesame seeds. Makes 24 bites.

Ingredientes: 1 taza de avena, 1/2 taza de pasas rubias (o mulberries), 1/8 taza de goji berries, 8 dátiles, 1/2 taza de zanahoria picada bien finita, 1/4 taza de agua, 2 cucharaditas de extracto de vainilla, 1/2 cucharadita de canela, 1/2 cucharadita de nuez moscada. Opcional: coco rallado y semillas. Yo usé coco rallado y en lonjas; semillas de chia y sésamo. Salen 24 bolitas.

Ingredienti: 1 tazza di avena, 1/2 tazza di uvetta (o gelsi), 1/8 tazza di bacche di goji, 8 date, 1/2 tazza di carote finemente tritati, 1/4 tazza d'acqua, 2 cucchiaini di estratto di vaniglia, 1/2 cucchiaino di cannella, 1/2 cucchiaino di noce moscata. Opzionale: cocco grattugiato e semi. Ho usato due tippi di cocco grattigiato e semi di chia e sesamo. Rende 24 palline.


Instructions: Blend oats in food processor or blender until you get a fine consistency like flour. Add in raisins, and goji berries (I soaked them in water for 30 minutes), pulse in a few times, and then add the carrots, vanilla extract, and spices, and mix again. Then add the dates and water. Soak dates for at least 30 minutes to make them softer. Wet your hands so is easier for you to make balls, this way the dough wont stick to your hands. Make the little balls and sprinkle them with coconut or seeds. Freeze them for 2 hours, and take them out of the fridge 15 minutes before serving. And voilà! The carrot bites are ready to enjoy!

Instrucciones: Triturar la avena en la licuadora o procesador de alimentos hasta tener una consistencia como la de la harina. Agregar las pasas y los goji berries (los remoje en agua por 30 minutos), mezclar un par de veces, agregar la zanahoria, vainilla y especies y mezclar. Luego agregar los dátiles y el agua. Remojar los dátiles al menos media hora para ablandarlos. Moja tus manos para que la masa no se pegue a ellas, y así sea mas fácil hacer las bolitas. Pásalas por el coco o las semillas y mételas al congelador por 2 horas, y sácalas 15 minutos antes de servirlas. Y voilà! Las bolitas de zanahorias están listas para comer!

Istruzioni: macinare avena nel frullatore fino ad ottenere una consistenza di farina. Aggiungere l'uvetta e bacche di goji (l'ammollo in acqua per 30 minuti), mescolate un paio di volte, aggiungere le carote, vaniglia e spezie e mescolare. Aggiungere le date e l'acqua. Mettere le date in acqua almeno mezz'ora per ammorbidire. Bagnare le mani in modo che la pasta non si attacchi alle mani, in modo da formare delle palline più facile. Passare le palline per il cocco o le semi. Metteteli in freezer per 2 ore, e portarli fuori dal frigo 15 minuti prima di servire. E voilà! Le palline di carote sono pronti a godere!

#LaCucinaDiYavi

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